Skrämde vargarna med hårdrock



Walter Eikrem, 13, från Rakkestad i Norge, mötte en vargflock på väg hem från skolan.

Då plockade han fram sitt vapen – hårdrock.

– Jag tog upp mobiltelefonen och satte på den värsta heavy-metal-musiken jag hade och gick emot dem, säger han till VG Nett.

 

Den 13-årige Walter Eikrem var på väg hem från skolan när han fick ett oväntat möte. Fyra vargar uppenbarade sig plötsligt framför honom på vägen som går mellan skolbussens hållplats och familjens hus i norska Rakkestad.

– Jag skulle upp för backen på väg hem och såg fyra stora vargar högst upp. Jag blev rädd att de skulle attackera mig, säger han till norska VG Nett.

Viftade med armarna

Det var då Walter kom på den strålande idéen. Han hade hört talas om att vargars jaktinstinkt kan väckas när någon börjar springa. Han bestämde sig för att försöka skrämma dem istället.

– Jag tog upp min mobiltelefon och satte på den värsta heavy metal-musiken jag hade på full volym och gick emot dem. Då flyttade de sig, berättar han för VG Nett.

Musiken hade han redan igång och behövde bara dra ut hörlurarna för att hårdrocksmusiken skulle höras ut.

Walter har själv sagt att det var hans favoritband Creed som skrämde bort vargarna. Låten "Overcome" blev hans räddning.

Först när han började vifta med armarna rörde sig vargarna därifrån.

Men vargarna gav sig inte.

Kastade leksak

När Walter gick mot huset såg han hur en varg kom emot honom igen. Då kastade han en hundleksak mot vargen.

– Då blev den rädd och gick iväg, säger han till tidningen.

När Aftonbladet pratar med Walters mamma har det gått några dagar sedan vargmötet. Hon och barnen har varit ute i skogen flera gånger, men inte sett några fler vargar.

– Men visst är vi mer försiktiga nu när vi sett att de rört sig så nära folk, säger hon.

Vargarna tillhör troligen den flock vargar som rör sig i området.

 

Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8453723.ab

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0