Ny termin

Jahapp då var det ny vecka (om man kan säga det på en tisdag)! Den här veckan påbörjar jag min åttonde termin på lärarprogrammet.. Det känns verkligen att man har pluggat ett tag nu, och suget att få komma ut i verkligheten och få praktisera sin kunskaper på dessa små odrägliga elever (hehe, nejdå) börjar krypa sig närmare i sinnet. Som jag längtar till den dagen då jag är färdig fröken.. Men nu är det ju bara tre terminer kvar, och jag hoppas och tror att de kommer gå fort.
Den här terminen ska jag läsa Samhällskunskap III på avancerad nivå, och första delkuren handlar om utopier. Jag måste säga att jag var lite skeptiskt till detta innan jag började kursen men nu är jag helt fast, det är så intressant! Fick nyss även veta att examinationen kommer gå ut på att vi ska bygga upp ett eget samhälle som kan ses som en utopi.. Det kommer nog bli grymt kul:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0