Torsdag/ skola

Hej på er! Hoppas att ni mår bra :-) Nu på morgonen har jag haft seminarium, de bästa med att läsa på distans är att man kan sitta och äta frukost samtidigt, och man behöver inte ens ha gått upp ur sängen... Man blir ganska lat! Men samtidigt är det mycket tråkigt att inte få den sociala biten, men som tur är så har jag ju några studiekamrater som jag träffar. Som vanligt så tror de på högskolan att vi ska bli forskare och inte lärare.. Det låter så här "när ni forskar" och vi elever sitter alltid och är lika förvirrade. Men vi ska ju bli lärare.. Nu har vi i alla fall gått igenom hur man gör en kvantitativ enkät. Vi har gått igenom den bakifrån och fram, härsoch tvärs, och från sidorna.. Ja ni kanske förstår. Helt galet.. Men vem vet, de kan ju vara bra när vi ska forska.. haha
Föresten så tror jag att jag har kommit på vad jag ska göra efter jag är klar med min examen.. Jag ska bli rektor! Vad tror ni om det? Mamma (som är handels och ekonomilärare) tyckte de lät bedrövligt. "Caroline de får ta så mycket skit och jobba alldeles för mycket" Jag tycker de låter bra! haha Hon tyckte i och för sig att de var lika bedrövligt att jag ska bli lärare...    Att bli rektor är dock ingen lätt process. Det brukar säga att de tar cirka 10 år från att man börjar lärarutbildningen till att man är klar rektor. Då har jag ju bara 7 år kvar eftersom jag redan har pluggat 3 år.. 30 år och rektor låter ju inte så dumt;-) haha  Tror dock att ett rektorsjobb skulle passa mig perfekt! Jag är en baddare på att organisera, jag är en rättvisenisse, diplomatisk och ekonomi har jag alltid varit bra på! Men på 7 år så hinner man ju ändra sig både en och två gånger :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0