Onsdag

Hej på er! Jag hoppas att allt är bra. Just nu sitter jag i köket och äter frukost och väntar på att vi ska få sätta i gång med hemtentan som släpps klockan 10,00. Jag funderade just på vad har den här terminen tagit vägen... Det känns som att det nyss var januari, och nu är det cirka en månad kvar till sommarlov, och då är samhällskunskap I klar... helt sjukt! Till sommaren har jag läst i tre år och har två år kvar.. Hoppas de går fort! Min kompis Sara blir klar sjuksköterska till sommaren och vi började plugga samtidigt... Det ger ett perspektiv på vad jag faktiskt har gett mig in på... En femårig utbildning.... Och med den lönen som lärare får.. Det är ju egentligen konstigt att det finns lärarstudenter. Hoppas bara inte att de tar bort loven också... Då dör jag! För de loven har jag planerat in i mitt liv. De är då jag ska kunna umgås med mina framtida barn och ligga och sova i hängmattan i sju veckor på sommaren.. hehe. Nåväl jag har hört att man får semester om man har ett annat jobb också... haha! Men ändå det skulle kännas surt att bli av med cirka 12 veckor lov... Nej nu får jag sluta fundera över det här.. Jag måste ju först få ett jobba;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0