19 april



Nu har jag precis kommit hem från skolan. Idag fick vi tillbaka våra tentor som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag fick minst G på, och det visade sig att jag fick VG.. jioo med kommentar "mycket bra!" hehe... Känns riktigt skönt. Det bevisar att ju mer man sliter dess då mer visas det i betygen. Det är verkligen skönt att äntligen få lite betalt för allt slit. (för er som kanske inte vet, så använder Dalarnas Högskola en betygsskala mellan IG - VG) Det finns alltså inget MVG...

Dagens föreläsning handlade om sociala rörelser. Ett mycket intressant område där man kan säga att de fösta sociala rörelsen var den kristna kyrkan som börjades etableras på 900 fVT. Vid franska revolutionens utbrott 1789 är dock som i många andra fall födelsen till de riktiga sociala rörelserna. På 1800-talet kom de politiska partierna, fackrörelser osv till en följd av industrialismen. På 1960-talet uppkom det en ny ungdomskultur som fick de sociala rörelserna att ta ett ytterligare steg mot vart vi är idag. Nåväl nu ska jag nog sova lite middag sen måste jag fortsätta med mitt Pm om postindustrialism.

Kommentarer
Postat av: maisy borg

Hej Gumman!



Gratulerar



Puss/mamma

2010-04-19 @ 17:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0