Tack regeringen!

Idag lades ett nytt förslag fram hos regeringen. Förslaget gick ut på att höja studenternas levnadsstandard. Regeringen vill höja studielånet med 350 kr och studiebidraget med 40 kr år 2010. Och med denna höjning kommer alla studenter få en mycket bättre levnadsstandard. Tror ni på det? De gör inte jag! Den här höjningen ser jag som ett hån mot alla som har kämpat för att studiemedlet ska bli högre. Jag tror att de flesta studenter känner lika som jag, att denna höjning inte spelar någon roll eftersom pengarna knappt kommer märkas av. Jag kan jämför med mig själv. Eftersom jag bara får bidragsdelen kommer jag alltså att få 40 kr mer i månaden efter årsskiftet. Undra vad jag ska göra för dem, kanske köpa mig en halv pizza!? helt sjukt.....

När jag surfar in på Expressen och Aftonbladet och läser människors kommentarer på detta, så visar det sig att det är många som skriver att "ge pengarna åt pensionärerna i stället" eller " varför ska studenterna få bidrag när de som jobbar inte får de" Det finns många roande inlägg men jag blir också mycket förargad över det hela. För att Sverige ska kunna följa med i utvecklingen och kunna vara motståndskraftiga mot andra länder krävs ett utbildat folk. De är bara KUNSKAP som kan driva ett land framåt och göra så att alla människor har det bra. Kunskap får man genom utbildning. Det är svenska folket som betalar för att människor ska kunna studera och i och med det investerar vi indirekt i oss själva genom till exempel doktorer och lärare. Jag är så trött på människor som inte förstår det utan bara klagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0