olivolja

Igår när jag var på ICA maxi gick jag till avdelningen för olivolja. När jag stod där och jämförde priser såg jag något jätte skumt. ICA:s egna oliv olja på 500g kostade 40,90 kr och 750g kostade 41,90 kr. skillnaden var alltså en krona även fast den ena flaskan innehöll 250 gram mer.. Jag tyckte de där såg skumt ut så jag frågade en ur personalen som stod och packade upp varor vad skillnaden var mellan flaskorna. Då sa han att de inte var någon skillnad på innehållet, och så sa han " vill du se något som är ännu roligare" lite längre ner stod en olivolja av märket ZETA., den var på 750 gram och kostade 38 kr medan en liten flaska på 500 gram kostade 45 kr. Hel sjukt... Men han förklarade att den var billigare bara för att den ofta brukar var med i köp tester mellan olika butiker å dessa varor måste de vara billigare på.... hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0