IKEA till Borlänge

I morse när jag åt frukost hörde jag på nyheterna på radion att IKEA ska öppna i Borlänge. Det har ju länge spekulerats om vart IKEA ska öppna i Dalarna, vissa hade hoppats på att de skulle öppna vid hjultorget i Insjön, men Leksands kommun fick veta för ett tag sedan att IKEA inte var intresserade eftersom det krävs ett större köpcentrum. Men nu får vi alltså glädjas åt att IKEA ska öppna i Borlänge och till det kommer flera hundra nya jobb! På ett sätt tycker jag att det ska bli lite tråkigt att de ska öppna så nära, för som det är nu blir det en dagsutflykt att åka till Gävle på ikea och shoppa, men nu kommer det finnas så nära så de kommer inte bli lika kul... Men det klart man ska väl inte klaga:) Vad tycker ni om att IKEA ska öppna i Borlänge? Hoppas ni får en bra kväll! Själv ska jag titta på Idol och Lyxfällan:) kram på er!
Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0