The grand finalllla !!

Årets final i melodifestivalen har aldrig varit så särdragen om vilka som var favoriter. Jag tycker att jag ofta brukar ha minst en favorit i finalen varje år, men i år var det ett svårläst startfält. Det fanns många förhandstippade artister och låtar, men jag hörde ingen inom media säga att just den här låten skulle funka utomlands. Vissa sa att Måns skulle vinna och andra sa att Caroline af ugglas skulle ta hem segern osv.  Jag tycker att Måns låt var den svagaste han har bjudit på hittills. EMD hade en bra låt med bra koreografi, Sara hade en jätte bra låt och hon sjunger som en gudinna men idag fick hon bara inte till det, hon vågade inte ta ut hela sin röst och de var nog hennes fall.  Caroline af ugglas hade en bra låt och hennes röst gör så att jag får gåshud men hjälp vilka dojor hon hade, nej den låten är bäst när man hör den på radio och inte ser människan. Och sen har vi vinnaren.  Jag tycker faktiskt att den är helt okej, hon har en mäktig röst som kanske kunde håva in lite poäng i öst och jag hoppas att svenska folket denna gång har gjort ett klokt val,  och att den kommer gå hela vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0