Kreativitet betyder mycket...

Att vara kreativ är en viktig egenskap tycker jag! Sen i vilken grad sin kreativitet visar sig är ju helt individuellt. Vissa kanske tycker om att måla, baka, eller kanske bara att sitta och filosofera. Ja, det finns mycket som man kan kalla för kreativt. I min värld är kreativitet synonymt med lycka. Jag mår bra av att få pyssla, baka, måla, läsa och fundera på saker. Jag får en kick av det och det får mig att känna mig nöjd med min tillvaro. Det man presterar behöver inte alltid bli så fagert, utan det är mer själva handlingen att man gör något kreativt som är viktigt för mig! Min mor brukar ofta säga "vet du, i natt bestämde jag hur trädgården ska se ut i sommar, eller jag kom på en saga i natt, eller jag kom på en ny tavla som jag ska måla" Hon brukar säga att de ibland kan vara svårt somna för att de kommer upp så mycket tokiga kreativa idéer i huvudet när hon ska sova och de försvinner aldrig. Nästan varje gång jag kommer hem till mor och far berättar mamma om någon ny idé hon har kommit på. Sen att hon inte förverkligar allt det är en annan sak, men jag tror det är otroligt viktigt att låta sina idéer flöda fritt för att få en vardag som man mår bra i:-) Låt kreativiteten flöda!!!
Här kommer lite smakprov på vad min mor har gjort...
Ett tak som min mor har målat änglar på
Även min morfar var väldigt kreativ. Som på bilderna visar har han gjort träfigurer och tecknat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart sitter taket? Det har jag aldrig sett, va vackert! Moster är fantastiskt duktig!

2011-01-12 @ 20:49:57
URL: http://marielsworld.blogg.se/
Postat av: Caroline

Taket sitter mellan köket och hallen, du vet där vi har förråd med skjutdörrar! Man tänker inte så ofta på att det är ett målat tak där..

2011-01-12 @ 23:01:00
URL: http://claracaroline.blogg.se/
Postat av: Magglis

Skapande är alltid bra, för alla! & alla kan! Det är processen inte produkten som är det viktiga, för att använda en term som ofta används i mina sammanhang. :)

Kram, kram

2011-01-13 @ 15:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0