Kalas i Lördags!




I lördags fyllde jag 22 år (eller det kanske var 17 år:) ) Till mitt kalas bakade jag en hel del fikabröd. Bland annat: rullrån, sirapskakor, chokladsnittar, havreflan, kanelbullar och små prinsesstårtor. Mina prinsesstårtor blev jag extra nöjd över eftersom jag ofta kan tycka att bakelser blir för mäktiga. Men dessa bakelser hade storleken som en fem krona och blev där igenom inte alls mäktiga. De är också mycket lätta att göra!

(ca 16 st)

Det du behöver är:

1 förpackning tårtbottnar
1-2 dl grädde
1-2 dl vaniljkräm
grön marsipan 
rosa marsipan

Gör så här:

1. skär ut lagom stora runda bitar (ca som en femkrona) 32 st
2. lägg på en klick med tjock vaniljkräm på bottnen 
3. lägg sedan på en ett lock
4. den täcker du med grädde.
5. sen kavlar du ut tunna cirklar ( cirka 2 mm tjocka) av grön marsipan  och lägger över som ett täcke. 
6. sist men inte minst sätt på en liten rosa marsipan ros och pudra med florsocker.

Kommentarer
Postat av: Kusin Marie



Va mycket gotter! Det måste ha varit ett fantastiskt kalas! Jättefina prinsesstårtor!

2009-08-29 @ 19:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0