Bokbestyr

Jag har en förmåga att köpa stora mängder böcker, eftersom jag tycker det är kul! Bara den här månaden har jag köpt fem böcker. Kanske inte låter så mycket, men gör man det ett tag så blir det till slut en hel hög med böcker. Nu kanske ni undrar när jag ska hinna läsa alla dessa böcker. Och ja, det gör jag också. Jag tänker att den här (när jag står på bokaffären och ska köpa en bok) boken, den kan jag läsa någon gång under min framtida sommarlov som jag förhoppningsvis kommer få. Och så köper jag den och blir glad. Men nu har jag kommit till insikten att jag inte vet vart jag ska göra av alla fina böcker. Jag har kanske tio flyttlådor fulla med böcker hos mor och far och de blir nog inte så glada om jag börjar dumpa av fler böcker där. Jag bor i en liten stuga och har ingen plats för bokhyllor. Så nu har jag kommit på den genialiska idéen att jag gömmer böckerna bakom min tv, i hopp om en större lokal så småningom. Usch när jag läser det här så inser jag att jag kanske borde svida om och bli bibliotekarie istället för lärare.. haha
Så dagens tips, vet du inte vart du ska göra av alla dina böcker, göm dem bakom din tv:-)
P.s. Bokrean kommer i februari ;-)

Kommentarer
Postat av: Magglis

:) du är rolig du!

2011-01-20 @ 17:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0