Skoltrött

När det här med far hände i veckan släppt jag allt, precis allt. Det har känt som att inget annat har haft någon betydelse, bara pappa och att han ska bli bra.

När jag väl har försökt sätta mig och plugga har det inte gått. Det har funnits hundra tals mer lockande saker att göra, som att skotta snö och till exempel städa toaletten, jag tror ni skulle bli förvånade över hur mycket onödiga saker man kan hitta på att göra.

Just nu läser jag en kurs om globaliseringens effekt på världen. Det ska vara en fördjupningskurs, men jag undrar vart den fördjupningen finns. Till saker hör kanske också att i baskursen förra terminen hade vi en riktig hagga till lärare. Alla i klassen satt på nålar, och vi såg till att lära oss ämnet utantill.. Jag tror den kursen är den ända som jag har fällt tårar i.. Hon var minst sagt galen.. Men detta gör ju i princip att allt som den här kursen berör kan vi redan, eftersom vi antagligen pluggade mer för baskursen en vad vi skulle behöva göra. Eftersom det känns som att man har ganska goda kunskaper blir jag ganska lätt lat, vilket är riktigt farligt…

 

Min lärare som jag har nu ser ut som ett troll och pratar som drottning Silvia om man kryddar den med lite bas. Det gör ju inte saker och ting lättare, istället för att sitta och koncentrera sig på föreläsningarna, försöker man uttyda vad hon säger, samtidigt som man försöker att inte få skrattanfall när hon gör sina roliga uttalanden.. Nej fy va hemsk ja är, men hon kan faktiskt vara ganska underhållande.. hehe

Nej nu ska jag sluta babbla om det här, och börja plugga istället! kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0