Plötsligt händer det...

Plötsligt händer det... Man inser att sina föräldrar inte är lika starka som de än gång var. Att de inte längre har samma kraft som när man var liten. De är sköra och bräckliga och vad som helst kan hända, och det kan gå fort. Är det inte läskigt när man spräcker den säkra bubblan som man så länge var varit inbäddad i. Den fina sagan som man har levt i blir inte lika magisk utan mer verklig och oövervinnelig. Man vaknar upp i en vardag där föräldrarna är dödliga.
Min far fick igår en hjärnblödning. Det var en liten hjärnblödning (tack gode gud). Han är fortfarande i ett kritiskt tillstånd så vi vet inte vad resultatet kommer bli. Men plötsligt händer det. Det stora starka mannen, min far som jag aldrig någonsin har sett sjuk eller bräcklig ligger i en sjuksäng på falulasarett och ser ut som en skör liten fågel. En stor tung sten faller ner i magen och jag inser att min pappa är dödlig. JAG ÄLSKAR DIG FAR!!!

Kommentarer
Postat av: Magglis

Så väldigt fint skrivet Carro! Jag förstår att det är jobbigt för er och jag hoppas att pappan din snart blir bättre och till slut helt bra. Kram och jag tänker på dig.

2010-11-23 @ 19:04:33
Postat av: Marie

Näe, nu sitter jag här o lipar! Herregud va hemskt! Hur mår han nu? Kommer han bli bra? Många kramar från mig!

2010-11-23 @ 20:17:28
URL: http://mariellsworld.blogg.se/
Postat av: Malin

Å Carro! KRAM

2010-11-24 @ 08:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0