Tisdagskul som inte blev så tisdagskul

I går skulle jag och tjejerna åka upp till Rättvik på tisdagskul. Klockan var cirka halv tio på kvällen när vi lämnade Insjön. Jag valde att vara nykter och köra till rättvik igår. När vi närmade oss leksands rastplats vid riksväg 70 så ser jag en bil på rastplatsen som börjar rulla. Jag tänker för mig själv att om den bilen kör ut nu så är han en idiot (eftersom jag inte var långt ifrån, och de är en 90 väg). Bilen svänger ut och jag får sätta mig på bromsen och tutar. När bilen framför oss har fått upp farten till 70-80 km/h så ser vi att den börjar gunga ut på vägkanten, sen kör den rakt in i körfältet mot andra sidan, och sen väjar den tvärt av mot andra sidan och kör ner i diket. . . Min första tanken var att de var någon som hade fått en hjärtattack eller något liknande. Vi stannar bilen, Sjuksyster Sara ringer 112. Det stannade även två bilar efter oss. Vi springer till bilen och ser att de sitter två unga killar i den. Bilens framvagn var förstörd, men de verkade inte skadade. Ambulansen och brandkåren kommer efter fem minuter... Vi står helt stilla och är chockade. Tankar börjar dyka upp i huvudet, tänk om jag inte hade varit observant, tänk om vi hade kunnat gjort oss illa. Efter ett tag så fick vi veta att polisen hade lämnat Mora och var på väg dit, och eftersom vi larmade fick vi lov att stanna kvar och vittna.. Så efter 50 minuters väntan på polisen och 35 myggbett senare kunde vi lämna platsen... De blev inget tisdagskul den kvällen.. Den blev te och en stor glass med jordgubbar på Skutan istället..

Kommentarer
Postat av: Marie

Herregud (som mamma skulle säga), du är väl okej?? Vilken tur att du är en så skicklig bilförare! nu vet vi hur du (och tjejerna) reagerar i nödsituationer, exemplariskt!

2010-06-23 @ 21:54:20
URL: http://marielsworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0