Onsdagens fundering...

Hoppas att allt är bra med er! Jag känner mig mycket trött och sliten. Känns som att bara ett besök på ett spa i ett år skulle kunna återge mina krafter. De är kanske inte så konstigt att jag känner mig trött. Våren var för mig ganska jobbig både privat och i skolan.. Jag har flyttat fram och tillbaka och jag har börjat studera ett nytt ämne, som för mig är okänd mark. Redan i maj kände jag att jag var helt slut, jag skäms för att berätta det här men den sista delkursen på fem veckor innehöll 8 föreläsningar och cirka 700 sidor att läsa och examinerades med en hemtenta.. Jag kollade på 6 föreläsningar och läste max 30 sidor av litteraturen, lyckades få ihop min hemtenta på det och fick ett G+ (VG är max) haha.. Fy va jag är hemsk.. Men jag orkade inte, alla krafter var slut. Som tur var kunde jag gå på rutin och fick ihop en ganska bra hemtenta ändå. Kursen som var innan den var som jag redan har skrivit förut en mardröm.. Inte så konstigt kanske med tanke på att vi skulle lära oss hela det finansiella systemet, finans och penningpolitik, den svenska modellen och Afrikas ekonomiska läge på fem veckor.. Helt galet, många tårar fälldes, men de gick ju också väldigt bra:) Nåväl åter till spåret. När jag nu har känt att de har varit så tungt har alltid känt att de känns bra nu när de bara är två år kvar av min femåriga utbildning. Och idag slog de mig, att det sista året kommer bestå av Samhällskunskap IIII vilket innebär att jag ska skriva en D-uppsats på 30 hp, och att de håller på hela terminen. Sista terminen består av pedagogik som är uppdelade i fem veckor praktik, en c-uppsats på 10 veckor.. Och då är det bara fem veckor kvar på terminen som är på campus. Det innebär att det sista året kommer jag bara var i skolan 5 veckor, förutom handledning några dagrar... Är inte det helt galet? Jag kan bara citera min syster "du börjar bli färdigbakad" hihi!!!  Nu känns det mycket bättre:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0