Mer böcker :-)

Idag när jag åkte till skolan så lyssnade jag på mixmegapol. Där har de en tävling som heter vinn Adams pengar som går ut på att en radiolyssnare får ringa in och tävla mot Adam Alsing i frågesport. En av dagens frågor var, vad den första kvinnan kallas i den nordiska mytologin. Och jag hade ju inte en susning om det rätt svaret, så jag tänkte för mig själv att jag skulle verkligen behöva plugga på nordisk mytologi, speciellt eftersom jag ska bli historia lärare. Efter skolan åkte jag till ICA MAXI för att jag skulle handla lite mat, och då visade det sig att de hade bokrea där. Och vad tror ni jag hittar, jo en bok om Nordens gudar och myter. Jag kände att den var sänd från ovan och att jag fick lov att köpa den. Hittade även Nils Hålgerssons underbara resa genom Sverige. Denna bok är faktiskt en svensk geografibok och en uppfostrings bok som Selma Lagerlöf fick Nobel priset för. Den är alltså skriven som en skolbok men idag framställs den mer som en barnbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0