Stieg Larsson

När vi åkte till Göteborg i augusti för att se Madonna lyssnade vi på Stieg Larssons bok Flickan som lekte med elden. Jag hade sett den fösta boken, Män som hatar kvinnor på bio men inte läst den. Jag tyckte filmen var jätte bra, men eftersom jag läser väldigt mycket i skolan finns det aldrig tid att läsa andra böcker. Hur som hälst blev jag fast på en gång. De sex timmar som det tog att åka ner till Göteborg bara försvann och lika på hemvägen. Jag ser verkligen fram emot den andra filmen som kommer på bio den 18 sep:) (Sista filmen luftslottet  aldrig sprängdes kommer i november) Efter att jag lyssnat klart på den andra boken satt jag genast i gång med den sista i trilogin, (luftslottet som sprängdes) Och den var lika bra den. Stieg Larsson har enligt min mening en fantastisk berättade stil, och han var otroligt skicklig på detaljer som piffar upp böckerna. Han får en att fastna direkt, och för berättelsen så att den aldrig blir tråkig. Verkligen en författare i Världsklass!

Har ni undrat hur Pippi Långstrump skulle bli när hon blev stor? I millenniumtrilogin finns antagligen svaret. Lisbeth Sallander. Jag vet inte om jämförelsen är riktigt korrekt men ganska slående ändå tycker jag:) Om ni inte tycker om att läsa böcker eller inte orkar rekommenderar jag verkligen att lyssna på ljudböcker. Det är verkligen perfekt om man inte vill koncentrera sig allt för mycket.

Läs böckerna nu om ni inte redan har gjort de!






(bild från filmomslaget)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0