Flickan som lekte med elden

Nu har jag tänkt att återge mina tankar om filmen Flickan som lekte med elden. Eftersom jag diggar böckerna jätte mycket, så ska man aldrig ha för stora förväntningar på en filmatisering i detta slag. Den första filmen i serien Män som hatar kvinnor tycker jag var jätte bra.. Kan dock bero på att jag inte hade läst böckerna vid det tillfället. Den första boken var filmad för bio medan de andra två böckerna är filmade som en tveserie. Men när män som hatar kvinnor fick tittarrekord bestämde de sig för att de andra två "filmerna" också skulle visas på bio. Detta märks tydligt i filmen. Den är oerhört förkortad och som gedigen Stieg Larssons faan så sitter man och stör sig på allt som fattas och som är fel. (som vanlig) Men om man tittar bort från allt borttagande så tycker jag att filmen var bra. Skådespelarna var lysande!




Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0