Tankar

Ibland tänker man på saker utan att säga det till någon eller ens utrycka det på något sätt. Jag kan ibland se på debatter eller kanske nyheterna och bli rosenrasande över något, men varför agerar jag inte? Jo för att jag är lat och för att jag tror att folk inte kommer lyssna på mig. När jag börjar tänka efter så avundas jag de människor som vågar ta steget och gå med i organisationer och föreningar för att de tror på en sak, och för att de vill se en förändring både lokalt och globalt. Kan inte ni också känna att man kan göra mer?, för en bättre och rättvis värld. Samtidigt som jag tycker och tänker mycket och skulle vilja förändra en massa saker går det ju inte att ge energi till allt som man känner sig frustrerad och irriterad på. Men man kanske skulle kunna sikta in sig på en eller två saker. Men först ska jag bli klar med min c-uppsats men sen jäklar. Det är mitt framtida nyårslöfte att bli mer engagerad i något som jag tycker är viktigt! Enda sedan jag var liten har jag sagt att jag ska bli statsminister. Och jag har alltid fått höra att jag har så visa tankar och vem vet någon dag kanske jag står på toppen och kan göra förändringar i det som jag tycker är fel! Den som lever får se :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0