Jag önskar att Karl Marx aldrig hade fötts

Ja, jag önskar att Karl Marx aldrig hade fötts. Nu kanske ni tror att jag syftar på alla hemskheter som har skett under 1900-talet som grundas i Marx ideologi.. Men nej det är inte därför. Det jag syftar på är vad mycket tid och funderingar som människor hade sluppit om Marx inte hade kommit med sina idéer.. Idag hade vi en föreläsning om Marx teorier. Jag har lyssnat på många föreläsningar om Marx idéer, och då kan man ju tror att jag ska kunna hans ideologier utantill.. Och ja, till viss del stämmer det, men varje lärare och föreläsare har sin egen teorier och tolkning av Marx idéer och det är de som gör det så fasligt jobbigt... Denna jäkla tolkning som är så mångsidig, jag blir tokig.. huvva

Kommentarer
Postat av: Tomas

Äntligen någon mer som säger det :)Den jävla Marx lade näsan i blöt i allt. Tror jag läst om honom i alla kurser på högskolan

2011-02-08 @ 07:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0