Måndag

Idag har jag varit på Högskolan för första gången sendan i maj, det var verkligen på tiden tycker jag. Jag åkte dit för att träffa några killar jag pluggar med. Jag pluggar ju numera på distans, eftersom min kurs blev inställd på campus.. Mycket tråkigt! Så det var otroligt skönt att få träffa några klasskompisar...
Men hörrni vad hände igår??? Det är en sak att högern nästan fick majoritet (kors i taket) men det här med sverigedemokraterna.. Hur gick det till? Jag tycker det är mycket skrämmande att det finns så mycket främlingsfientlighet runt om kring oss. Jag måste nästan hålla med Bert Karlssons uttal igår, om att det till viss del är tack vare media som de kom in... Om tv4 t ex inte hade censurerat sverigedemokraternas valreklam hade folk kanske insätt hur främlingsfientliga de faktiskt är, ren rasist. Jag tycker dock att Maria Wetterstrands uttalande i morse var bra.. Att de inte kan tänka sig att samarbeta med högern eftersom de då skulle gå emot sina väljare, så det var helt uteslutet. Fredrik Rainfeldt har tidigare sagt att han inte tänker samarbeta med sverigedemokraterna. Om detta senarie skulle hålla i sig, kanske vi kan förvänta oss ett nyval till våren. Och då kan vi kanske hoppas på att alla i Sverige tar sitt förnuft till fånga och gör allt för att sverigedemokraterna åker ut från riksdagen. Om inte så väntar, ökade klyftor, segregering, elitskolor, privatiseringar och främlingsfientlighet!! Härligt! Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0