Nostalgi




Jag kände mig lite nostalgisk när jag hittade mitt halsband med sagan om ringen, ringen i en byrålåda hemma hos mamma och pappa... Jag har alltid gillat berättelser och sagor som Sagan om Ringen, Harry Potter och Narnia. Det finns väl inget mer underbart än att drömma sig bort till en annan värld där allt är möjligt. Jag minns när jag köpte den här ringen.. Det var i en Fransk stad  som ligger vid kusten som heter Montpellier. Min syster var där och pluggade franska och jag och mamma åkte ner en påsk och hälsade på henne. Om jag inte minns fel var jag cirka 13 - 14 år. Staden var jätte mysig med trånga gränder och härliga Cafér, det var vår och parkerna var fyllda med väldoftande blommor. En dag hittade jag och mamma en leksaksaffär som låg lite avsides. Leksaksbutiken var mörk och uppbyggd i labyrinter... Jag hittade halsbandet med ringen där för 35 euro vilket var ganska mycket pengar när man var så liten.. Men jag skulle ha den, och så blev det också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0