Lördag



Idag åkte jag och mamma till Staberg. Staberg är en 1600-tals herrgårds som ligger cirka en mil utanför Falun. Staberg består av en restaurang och café och på sommaren är en 1600-tals inspirerad trädgård öppen för allmänheten. Mycket mysigt! Vi åkte dit idag för att smaka på deras helgbufé... Vi blev mycket belåtna:) Jag kan verkligen rekommendera en tur till Staberg!




Mamma



Stabergs lilla bodshop...



Där hittade jag de här små miniatyrstolarna representerade från olika epokrar. Jag tycker att de var lite skoj att den blåa Leksandstolen (längst till höger) fick vara med i samlingen...
 


Efter utflykten till Falun åkte vi upp till Sätergläntan och plockade vitsippor:)




Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi! jag har en sådan blå leksandsstol!! Den står och är så fin i min lägenhet :)

2010-05-09 @ 20:06:27
URL: http://margaretpark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0