Stockholm

Förra veckan var jag i Stockholm i fem dagar och hälsade på Pontus och Klara. När de jobbade gick jag runt i stan och försökte lära mig den. Jag måste säga att jag tycker att de gick ganska bra:) Jag hann med en hel del shopping och några museum besök. Jag besökte bland annat, Nordiska museet, National museet och Vasamuseet. Blev dock mest imponerad av National museet. Jag fick runt där i flera timmar och kände till slut att jag skulle kunna flytta dit min säng och bo där. hihi, ja vet, jag är en nörd:) Jag var och åt middag med mina mina underbara kusiner Robin och Jens med deras respektive, mycket trevligt. Måste även Gratulera Robin som snart är klar med sin doktorsavhandling i matematik. Jag hann även med att umgås med Sofia H. Jag följde med hennes till hennes jobb. Hon jobbar i en  butiken som heter Garbo som ligger på en tvärgata vid Karlavägen. De säljer nyproducerade möbler som målas om så att de ser gamla ut. Verkligen en jätte fin butik... Summa summarum så hade jag en underbar mini semester i Stockholm:)


Eftersom jag är lite fånig så tycker jag att de är jätte roligt att se orginalmålningar. På Nationalmuseet hade de en hel del fina målningar. Ni kanske känner igen dessa målningar från olika böcker osv..





Drottning Kristina



Gustav III kröning

 



Marie Antoinette



Skeppet Vasa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0