Fredag!

Idag är det fredag! Skönt va?! Faktum är att jag tycker inte att det känns som att det är fredag idag... konstigt!! Kan kanske bero på att Martin ska åka till Stockholm över helgen och jag kommer få vara själv.. Jag har inga planer för helgen förutom att jag ska jobba imorgon så det blir nog en hel del slappning i soffan, de är i och för sig inte så tokigt de:-) Idag har jag varit i skolan hela förmiddagen. Dagens konstaterade är att ett land som inte har gått igenom en industriell revolution kan inte demokratiseras. För att ge ett exempel på det är om man kollar på en del Afrikanska länder som varken är demokratiska eller har gått igenom en industriell revolution, måste alltså först gå igen en industarlisering och modernisering innan en demokratisering kan börja ske. Varför det måste ske i den ordningen är relaterat till att spädbarnsdödligheten måste sänkas samt att befolkningen måste få utbildning. (eller som Rousseau skulle ha sagt, folket måste vara upplysta)

Nog med vad jag har lärt mig idag. Mina magproblem är fortfarande inte över. Vaknade klockan sex i morse av att jag mådde illa. Men nu är det lite bättre. När jag tänker efter så händer det här cirka en gång i halvåret att jag har ont i magen i några dagar... Får kanske ta och kolla upp det. hmm. Hoppas att ni får en trevlig fortsättning på fredagen! kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0