Carolines favoriter


När jag var liten fick jag alltid rullrån hos min moster Vanja. Det är kanske därför som rullrån ligger mig varmt om hjärtat.


Du behöver:

125 g margarin
2 ägg
1,5 dl socker
2 dl mjöl


Gör så här:

1. Vispa ägg och socker poröst i en skål.
2. Smält margarinet och blanda i det i smeten.
3. Blanda sedan i mjölet under  omrörning.
4. Sätt på rån järnet.
5. När rånjärnet är varmt lägger du i en klick med smet i järnet. ( cirka en matsked)
6. Ta ut kakan ur rånjärnet när den är gyllenbrun. ( Här bör du använda en rånpinne, men om du inte har en sådan kan du ta ut kakan med en gaffel)
7. Rulla runt kakan (om du inte har en rånpinne går det bra att rulla runt kakan runt en vanlig pinne i lagom stolek)
8. Låt kakan svalna.

klart!


P.s. Tänk på att kakan är varm, så akta fingrarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0