fundering

Jag kom på en idé om hur vi i Sverige skulle  kunna bli mer klimatsmarta. Men som vanligt när jag kommer på något så brukar jag glömma det på en gång, så därför ska jag nu skynda mig att berätta. Jo jag satt och kollade på Förkväll och då var det ett inslag om hur en familj skulle kunna bli mer klimat smarta och samtidigt tjäna pengera på det. Då slog det mig att vi borde ha en dag varje år som vi är lediga ("röd dag") då vi ska åka till återvinningsstationer och ta bort allt bråte som vi inte behöver och som annars kan skada miljön. Då skulle man kanske få tid för att till exempel ta bort den gammla diskmaskinen. Va säger ni om det? Kanske en helt dum tankegång.. hehe


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det skulle bli väldigt fullt på återvinningsstationerna om alla ska dit samma dag? annars va de väl inte en sån dum ide :)

2010-02-18 @ 21:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0