reflektion över gårdagen!

Igår åkte jag och Linda till Falun för att shoppa och köpa present till Hanna. Linda hade sätt att de sålde Rock Band på Siba, vilket var den utvalda presenten. När vi kom in på Siba frågade vi om hjälp av ett butiksbiträde som genast hittade de vi villl ha. han sa " de har precis startat en kampanj med Rock Band som kostar 499 och spelskivan finns framme vid disken och kostar 199 kr". Perfekt tänkte vi. Vi tog  jätte kartongen med ett Rock Band i och gick till Kassadisken. (där de var 10 m kö) Efter kanske 10 min av köande kom vi fram till kassan och återupprepade vad butiksbiträdet sagt. Killen i kassan hittade ingen skiva vid kassan, så han fick lov att springa runt och fråga andra och under tiden som vi stod där, ja då fortsatte han samtidigt att ta andra kunder. Efter en halv timmes väntan konstaterade de genom en snabb koll i dator att de inte fanns några spel till vårt Rock Band i hela Sverige. Då kan jag säga att vi var lagom glada. eftersom de hade tagit en halvtimme för dem att komma på att de kan kolla på deras data. Helt sjukt dålig service. Eftersom de finns en spelbuitk inne på stan tänkte vi att ett de borde finnas där, så vi bestämde oss för att köpa spelet  ändå. När vi väl skulle betala sa han i kassan "549 kr, då brast de för min syster, kan jag säga.. Men för i helskotta ni sa ju 499 kr till oss innan. De slutade med att de bara var att betala och se glad:(
När vi väl kom ut på parkeringen, ja då fungerade inte låset på min bil, och ett tag trodde vi även inte att bilen skulle fungera. Och vi såg framför oss när pappa skulle få lov att komma och hämta oss och att shoppingen var rökt. Men vi fick igång bilen och vi kunde låsa bilen manuellt.
När vi väl åkte in till stan för att köpa en rock band skiva så sa de att de hade en inne, men när de letade efter skivan fanns den självklart inte där:( de ringde till Borlänge butiken, och hela resan slutade med att vi fick åka till Borlänge för att köpa en begagnad rock band skiva. (fick bli en begagnad eftersom de inte fanns någon, även fast de kändes tattit) Hela dagen Var helt upp och ned vi träffade bara på en massa konstiga människor  som förpestade våran dag (för vi är ju så bra själva?!)
Jaja nog med allt elände. Lite kul han vi ju självklar med också. Jag shoppade en del, Visar de lite senare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0