Idag har jag lekt trädgårdsmästare!

Idag har jag verkligen varit trädgårdsmästare på riktigt., eller snarare hårdarbetare. Jag skrev tidigare att jag har fått ett äppelträd och nu skulle de ned i marken. Men de var bara de att min mamma hade bestämt sig att en hel jäkla rabbat skulle grävas där trädet skulle stå. Efter att jag grävt i en och en halv timme började jag känna att jag inte ville gräva mer. Jag hade gräv cirka en halv meter djupt och en meter brett och skulle gräva mer en tre meter till, då sände gud en hälsning tror jag. Jag upptäckte en mingrävare på andra sidan gatan... Jag sprang dit och frågade om han kunde gräva åt oss för 500 kr och de gick han glatt med på. Efter en kvart var rabbaten klar. De som skulle ta cirka fem timmar för mig:) Men när de var utgrävt var de ganska mycket jobb kvar,, nämligen att ösa igen allt igen. Jag blandade våran jord med ny jord och gössel. Det tog fem timmar och då är jag inte riktigt klar, men nu står äppelträdet på plats:) Tråkigt bara att jag inte kommer kunna röra mig i morgon!

Kommentarer
Postat av: Maisy Borg

Det var bra att du tog på dig stövlarna och grävde.

Du var riktigt duktig.

2009-09-23 @ 13:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0