091020

Idag på eftermiddagen åkte jag till bilisten (kurtan) för att få mina däck på Dennis (min bil) bytta till nya Nokian hakkan dubbdäck. Medens Kurt bytte däcken tog jag mig en promenad till hjultorget, där jag tog en kopp  kaffe och parisare och läste en c-uppsats, som ska ventileras i morgon. När jag försökte koncentrera  med att läsa inledningen kunde jag inte undgå att lyssna på ett samtal som tre pensionärer hade vid bordet framför mig. De pratade om hur dyrt de tyckte de var med kaffe och bakelse för 42 kr, och jämförde det med att de brukar få betala 14 kr för kaffe på ett annat ställe. Och vidare in i samtalet, var det ett ständigt gnäll över hur dyrt allting var. Jag har tänkt det förut och jag tänkte det igen, JAG VILL ALDRIG BLI PENSIONÄR! Usch va tråkigt om allt är hemsk och värdelöst. Nej fy, mina erfarenheter av pensionärer är att de oftast är otrevliga och elaka. Fast de klart de finns väl alltid undantag. En gång på Ica så frågade jag en äldre dam om hon ville ha hjälp med att packa i sina varor i kassen, då tittade hon upp på mig och sa nej de vill jag inte, med en snäsen röst! Nähe tänkte jag, inte ens nej tack de vill jag inte, utan bara nej med en elak ton... Och min tanke var bara godartad. Nej fy...
När jag kom tillbaka för att hämta bilen märkte jag att jag inte har fått några fälg kapslar på däcken. Så nu är det bara att åka till biltema och köpa några billiga... Eftersom däcken kostade 6000 kr har jag igen lust att lägga ut nå mer pengar på dem. men men...  Man blir ju inte rik på att äga bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0