Min underbara julkula :-)

Ett julminne! När jag var liten, var jag och min familj på julskyltning på advent i Leksand. Vi var inne på Lantliv och jag hittade en stor blå julkula i glas som jag blev kär i. På den här tiden var det ganska modernt att hänga julkulor i fönster som dekoration till julen. Så jag köpte två stycken julkulor för 49 kr st. När jag väl hade fixat guldtråd som de skulle hänga i, så skulle jag trä igenom tråden i öglan, då ramlande gulan ner på golvet och gick i tusen bitar. Jag blev jätte ledsen, men jag hade ju en kula kvar. Men samma sak hände med den julgranskulan och jag blev helt förstörd. Det hela slutade med att jag var så ledsen så jag fick pappa att åka upp med mig till Lantliv på Julafton för att köpa två nya julgranskulor. Nu har jag bara en kvar, och den vårdar jag ömt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0