Go morgon!

Jag tog en liten sovmorgon idag, eller kan det kallas det när man sätter klockan på halv nio och ligger och snoosar till halv tio. Visst är det skönt, men också en slags tortyr när man vet att man ska vakna var femte minut. Vem var det som kom på den dumma idéen med snoosning egentligen? Aja.. Nu sitter jag i köket med en kopp kaffe, har nyss ätit upp en polarbrödsmacka... mums! Tanken är nu att jag ska sätta igång med full energi med mitt examensarbete i historia, men inspirationen har inte riktigt visa sig i dag... Ska försöka läsa igenom lite material och sen åka till biblioteket för att leta på lite böcker.
Igår när vi hade seminarie på högskolan fick jag veta att vi (nästa) måste ta en magister i vårt huvudämne för att vara säkra på att vi kommer vara konkurrenskraftiga på gymnasiet. Jippi. Magisterprogrammet är på ett år och då ska man skriva en d-uppsats. Huva. Jag tycker att fem år borde räcka. men nej då, vi tar ett år till.... Men vår professor sa att de smartaste är att plugga den samtidigt som när man jobbar. Kanske jobba heltid och läsa på 50 procent. Och så får det nog bli för min del. Om jag lyckas få jobb direkt efter min utbildning. Vilket i dagsläget ser ganska mörkt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0