lektionsplanering

Enda sedan 13 idag har jag suttit å planera morgondagens lektion om andra världskriget. Men nu efter flera timmars arbete så känner jag mig lite uppgiven eftersom det känns som min kunskaper inte kommer räcka till. De är ett så stort område och jag har bara ca tre lektioner att täcka hela andra världskriget. Det känns så tråkigt eftersom jag måste ta bort en massa händelser eftersom det inte finns tid till allt. Och då är ju frågan hur ska jag veta vad som är relevant att ta med. Det är verkligen en svår nöt att knäcka. AJA bara att kämpa på.  Nu ska jag fortsätta vid Dagen det. I morgon ska jag planera Sveriges stormaktstid den ska i alla fall bli skoj:) 




Kommentarer
Postat av: Tomas

Det är grymt svårt att veta vad som är relevant att ta upp om andra världskriget, jag gick igenom kriget i europa idag på en lektion. Det blev att ta allt ganska översiktligt.

2009-03-16 @ 23:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0