Skoldags igen!

I dag var det dags för den ända lektionen den här veckan. De var min favorit lärare som höll en föreläsning om tre olika författares syn på nationen. Han är en lärare som brinner för sin undervisning vilket gör att det bli väldigt skoj som elev. Han är duktig men framför allt gör han en förvånad varje gång. Med sin inlevelse och sitt brinnande intresse får han mig att känna  mig som att man sitter och tittar på film när man föreställer sig det han berättar. Man kan nästan se han ta upp svärdet och klíva upp på bordet och börja fäktas. Sådan inlevelse har han i sina berättelser. En sån lärare vill jag också bli, en som kan trollbinda sin publik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0